سئوی خارجی چیست؟ (آشنایی با تکنیک‌های واقعاً مفید!)
نوشته شده توسط : عباسی

گذشته از اینکه این نوشته‌ی‌علمی را استارت کنیم و وارد دعوا دیدنی سئو آف پیج شویم، سریع یک نکته را مرور کنیم:

انگیزه گوگل، رساندن یوزرها به شایسته ترین و دارای ارتباط‌ترین حاصل میباشد.
اکنون سوال این میباشد که گوگل از کجا شایسته ترین و دارای ربط‌ترین نتیجه ها را شناسایی و آنان‌را سکو‌بندی مینماید؟!گوگل
صد رد صدً فاکتورهای متعددی درین روند دخیل میباشند؛ بخشی از این فاکتورها مرتبط با درون تارنما میگردند و یاری مینمایند که گوگل محتوای شمارا پیدا نماید و قضیه را بفهمد. بخش دیگر ولی در بیرون از تارنما شما حادثه می‌ افتد. گوگل صحیح مثل یک بشر، استارت به تحقیق در رابطه شما میکند. در‌این پژوهش ها گوگل به در‌پی این میباشد که ببیند چقدر در میان مردم اعتبار و ثواب و قرب دارید.
در مقالۀ امروز، ما میخواهیم در رابطه به عبارتی بخش دوم (سئو خارجی) حرف کنیم و ببینیم که برای نخستین شدن، چه تکنیک‌هایی را بایستی در سئو خارجی به عمل ببریم.
در شرایطی که یادتان باشد، تا سئو سایت قبل از اینً، هم در رابطه اینکه seo به چه معنا میباشد حرف کردیم و هم در نوشته‌ی‌علمی‌های دیگر نوین، به‌طور مفصل درخصوص سئوی داخلی وبسایت (On-Page سئو) گفتیم؛ ولی یک توشه دیگر، خیلی کوتاه مرور می کنیم. (در شرایطی‌که با seo و سئوی On-Page وب سایت شناخت دارید، قاب پایین را نخوانید.)
معمولی‌ترین تمجید بهینه سازی این میباشد:
«با صرفه‌سازی برای موتورهای کاوش»
یعنی کاری کنیم که تارنما ما برای اینکه گوگل آن را شل پیدا نماید، شل بخواند و ریلکس سکو‌بندی نماید، مهیا باشد.
کارشناسان سئو، خویشِ این باصرفه‌سازی را به دو بخش تقسیم کرده‌اند: باصرفه‌سازی داخلی (On-page سئو) و با صرفه‌سازی فرنگی (Off-Page سئو).
باصرفه‌سازی یا این که به عبارتی سئوی داخلی تارنما، عبارت میباشد از تمام کارهایی که در درون وب سایت خودمان انجام می دهیم، تا تمام صفحه های و محتواهای وب سایت، برای موتور کاوش با صرفه باشند.
البته سئو خارجی ...؟
در‌پی می فهمیم.
سئوی آف پیج وبسایت (Off-Page سئو) چه است؟
به تمام تکنیک‌هایی که بیرون از وب سایت خودمان، برای بهبود درجه در نتیجه ها کاوش انجام میدهیم، سئوی آف پیج وبسایت گفته می گردد.
خواسته از بیرون از تارنما خودمان کجاست؟
شیوه های ایجاد بک لینکحتما بخوانید: شیوه های ایجاد بک لینک و پیوند
تارنما‌های دیگر، کانال‌های اجتماعی و حتی جستجوی اسم برندمان در گوگل، از پاراگراف سیگنال‌های فرنگی میباشند که روی مرتبه‌بندی حاصل تأثیر گذارند.
سئو آف پیج و سئوی داخلی در یک نگاه
برای اینکه تفاوت سئوی درون وبسایت و خارج از تارنما را متوجه گردید به تصویر پایین نگاه فرمایید.
سئوی داخلی و offpage در یک نگاههمانطور که پیداست، بخش اعظم تمرکز سئو آف پیج روی این میباشد که نشان دهد سایر (چه در وبسایت‌ها دیگر و چه در کانال‌های اجتماعی)، اعتبار وبسایت شما یا این که محتوای شما‌را تأیید کرده‌اند.
گوگل این تائید را از روش لینک و پیوند‌هایی که به وب سایت شما داده گردیده، مشاجره‌هایی که در کانال‌های اجتماعی در زمینه ی شما به منش افتاده و حتی تعداد دفعاتی که یوزرها اسم مارک شمارا کاوش کرده‌اند، متوجه میگردد.
درپی در مورد تکنیک‌های سئو خارجی مفصل صبحت خوا‌هیم کرد. پیشین از آن، بیایید به یک سوال معمولی پاسخ دهیم.
چرا سئو آف پیج اهمیت خیلی متعددی داراست؟
در جايگاه‌بندی نتیجه ها گوگل، حدود 200 فاکتور مهم دخیل می‌باشند؛ یعنی گوگل طبق این 200 فاکتور، تصمیم می گیرد که کدام وبسایت مرتبه اولیه را بگیرد یا این که کدام یکی‌از به برگه دوم برود. [این فاکتورها را می توانید در نوشته‌ی‌علمی 200 فاکتور مهم سکو‌بندی تارنما‌ها (آپ دیت سال 2020) بخوانید.]
نکته اینجاست که حدود 50% درصد از این فاکتورها، مرتبط با offpage seo می باشند.
از طرف دیگر، گوگل دقت ویژه‌ای به تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل اعتماد بودن (Trustworthiness) تارنما‌ها دارااست. این قضیه را می شود از کتابچه‌ای که گوگل برای ارزیاب‌های خویش منتشر نموده است، فهمید. گوگل درین کتابچه، صراحتاً به ارزیاب‌های خویش اعلام نموده است که به E-A-T (مخفف تخصص، اعتماد و قابل اعتماد بودن) وبسایت منتشرکنندۀ محتوا، تالیف کننده آن مقاله و حتی آوازه و آوازۀ آن مارک توجه نمایند. (در صورتیکه این کتابچه که گوگل خودش در رابطه موتور کاوش منتشر کرده برایتان جذاب میباشد، در انتظار سورپرایزی که در انتها این نوشته ی علمی برایتان داریم، باشید.)
پاره ای فراتر هم اشاره کردم؛ یکی طرق نشان دادن اعتبار و جلب اعتماد، انجام سئوی بیرون از وبسایت میباشد.
خب دیگر، برویم سراغ تکنیک‌هایی که برای سئو آف پیج تارنما خویش، می بایست خاطر بگیرید.




:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: